Naar de oorsprong van de Maas

Van Sevenum naar huis

6 juni dag 15

In het aanpalend restaurant hebben we gisteren nog laat een hapje gegeten. Jan heeft de laatste kip besteld. Het leek wet een kippenren. Mijn portie lasagne was minder, maar het bordje werd niet leeggegeten.

We hebben ons nogmaals over de kamer verbaasd. De tv is kamerbreed en heeft het formaat van een opklapbed. Met een soort iPad aan de muur is de airco bij te stellen en ook het licht blijkt niet zomaar een lampje. 4 soorten sferen zijn mogelijk. Van romantisch tot zakelijk. De bedden zijn extreem hoog en er is net geen trapje nodig om er in te klimmen.

Het is even schrikken als we ‘s ochtends naar buiten kijken. Het lijkt wel herfst.Regendruppels op het raam en een strak wapperende vlag. De overblijfselen van het onweer van vannacht. In onze zwart-witte, zakelijk verlichte kamer met airco hebben we daar niks van gemerkt.

Een blik op de buienradar leert dat de regenkans niet zo groot is maar dat we de hele weg naar huis een vervelend windje tegen gaan krijgen. Slecht voor het gemiddelde en een vroege aankomst ligt niet voor de hand. De regen viel uiteindelijk reuze mee. Wel kil; mouwstukken en windjack gingen aan. Onderweg enorm veel omgevallen bomen gezien, vooral het stuk voor Deurne was een slagveld.

We wisten niet dat er in dit deel van Brabant zoveel kanalen liepen. In Aarle Rixtel ( Jan breekt zijn tong over deze plaatsnaam) volgden we een kanaal richting Helmond. Fout dus en rond Eindhoven bleek het Wilhelmina kanaal ook een aftakking naar het zuiden te hebben, waardoor we het vliegveld hebben gezien ( een lang gekoesterde droom van Jan ). Overigens hebben we ons door de Garmin netjes laten thuisbrengen.

Dit is nu het laatste verslag, de trip zit erop en op 3 km na hebben we 1700 km gefietst, waarvan vandaag 130 km. We hebben warme dagen gehad en een middagje regen. Ook geen lekken banden of mechanische defecten. We hebben ons aan de verkeersregels gehouden, wat vooral aan Jan is te danken. Jan heeft een paar woorden Frans geleerd en spreekt nu bonjour uit met een Haagse R. Zelf heb ik een 14 daagse cursus geduld gekregen We hebben iedere dag met veel plezier de lezers reacties bekeken met diverse inhouden. Adviserend en belerend,maar vooral ondersteund naar ons toe. Hiervoor onze dank.

Hans en Gisela

Zoals een bekend Nederlands gezegde luidt, de laatste loodjes wegen het zwaarst !
En.......al plannen voor een volgende tocht ? Oost Duitsland is nu ook heel interessant en preiswert !!
Tot volgend jaar !

Gisela en Hans, die hebben genoten van de verhalen !

Dian

Zo lekker weer thuis
Genoten van de verhalen en de foto,s kijk al weer uit naar jullie volgende tocht

Erna en Jack

We hebben genoten van jullie verhalen ,Jos en Jan. De foto,s hebben we natuurlijk ook bekeken.
Tot volgend jaar misschien.......

Hinrich

Geweldig om iedere avond even te zien waar jullie zaten - nu moet ik iets anderes gaan zoeken.... Bonne acclimatisation !

anton

Welkom thuis heren. Jullie moeten wel ontzettend moe zijn. Dus ga nu maar lekker op vakantie. .....

Ries Rommens

Welkom thuis manne
Mooie verslagen Jos, proficiat met de topprestatie en nu ff uitrusten!
Geniet van de Pinksterdagen

John O.

Heren,
Alle respect voor jullie prestatie. En ondanks tegenwind en enkele (geestelijke?) dwalingen toch nog voor het donker thuis. Chapeau!!

Francien

Welkom thuis mannen dacht dat jullie de laatste nacht wel romantisch in slaap hadden willen vallen met het sfeervolle gekleurde licht. Nee maar jullie werden in zwart wit licht wakker. Wat een prestatie 1700km ik voel mijn achterste al van de zadelpijn. Heb een par keer gereageerd maar via de de telefoon ging mijn mail niet weg.Genoten van jullie verhalen en hoe amicaal de mensen zijn. Ben benieuwd of jullie over de volgende tour al hebben gesproken. Nou fijne piksterdagen misschien een lekke biefstukje, maar dan om op te zitten. Schijnt goed te zijn tegen zadelpijn. groetjes

Rien en Barbara

Proficiat! Jullie hebben het weer gedaan met gelukkig beter weer dan nu! Bedankt voor het leesvoer. We hebben ervan genoten.

Jo Vogten

Jullie forse raddraaiende prestatie maakt, drie weken na voltooiing, nog steeds indruk! Dat wouw ik even laten weten. Met hartelijke groet, Jo