Naar de oorsprong van de Maas

Van Leverkusen naarSevenum

5 juni dag 14

Gisteren zijn we noodgedwongen een peperduur Ibis hotel ingedoken. De beurs van Keulen trekt zoveel bezoekers dat in een grote straal rond Keulen nagenoeg alle slaap accomodaties bezet zijn. En schaarste, heb ik geleerd

,drijft de prijs op. Bij een fietsvakantie voorbereiding hoort niet alleen de route vaststelling, maar ook een evenement analyse van die route. We hebben er van geleerd. Het tegenovergestelde van schaarste is overvloed. Heel veel Turkse eettentjes zijn hier in Leverkusen. Dus lage prijzen en we hebben prima gegeten tegen een spotprijs. Dat was dus een lesje economie in de praktijk.

Via de media lezen en horen we dat het behoorlijk heeft gespookt in Nederland. De codes vliegen ons om de oren. Van groen tot rood. Het leuke van code groen is dat er niets aan de hand is en dat die code dus ook niet wordt afgegeven. Bij de andere codes wordt verwacht dat je alert bent, wat je normaal gesproken dan niet hoeft te zijn ? Genoeg gebetweterd.

Oh ja , nog even over het internet hier. Bij aankomst kregen we een smal strookje papier met de wificode. Dat strookje was zo smal afgeknipt dat de underscore ook was verdwenen. Dus naar de Ibishelpdesk. Het gevolg is waarschijnlijk dat op het volgende strookje ten onrechte een upperscore staat. Dus ook problemen .

Uitgebreid ontbeten tussen beursgangers voor Keulen, het merendeel was mannelijk Om wat mee te smokkelen van het buffet was niet mogelijk. Bijtijds vertrokken en soepeltjes de weg gevonden naar de Rijn route. De Garmin bewijst goede diensten. Düsseldorf , onze angstgegner, wordt met de Garmin makkelijk genomen. Wat is het toch met die Duitsers ? Als je maar even zit of stilstaat schieten ze je aan. Ook nu weer. Een mannetje met fiets stopt , maakt een foto van ons en vertelt waar hij allemaal op vakantie is geweest in Nederland. Als bonus deelt hij nog mee dat zijn verkering in Arnhem is uitgegaan omdat zijn aspirant schoonvader Duitsers haatte.

In Krefeld lunchen we low budget op een bankje en zetten Garmin aan t werk. Het ding weet alle stoplichten van Krefeld te vinden maar hij brengt ons feilloos naar Venlo. Beetje zoeken naar een hotel en in Sevenum vinden we een Gr8 hotel. Kinky inrichting ( zie de foto’s). Dit was de voorlaatste dag waarin we Rijn en Maas nog een keer zagen.

Voor de cijfer liefhebbers : 121 km gefietst en in totaal 1567. Het weer was ondanks de waarschuwing uit zuid Duitsland ok

Morgen meer

Hans

Morgen alweer de laatste dag mijn heren en de dames missen jullie al heel erg zo te zien.
Goeie rit morgen en vannacht koelt het flink af met de onweersbuien, dus de resterende kilometers gaan vrij vlot vermoed ik.
Welterusten en tot morgenvroeg op de app !

Groet van Hans.

Hans en Gisela

Welkom thuis jongens !!!!