Naar de oorsprong van de Maas

Dag 3 naar Revin

24 mei. Dag 3

Gisteravond na onze biertje zijn we bij de buren van Ibis gaan eten. Was voor mij een voordelige dag want Jan trakteerde, omdat hij zijn eerste AOW ontvangst wilde vieren. De pizzatent was de gelukkige. Bleek behoorlijk zout te zijn waardoor de drankjes hard nodig waren en ook de nacht regelmatig moest worden onderbroken voor glazen water.

We krijgen in allerlei vormen reacties op onze reisblog. Zo is er een vraag naar de afgelegde route. Helaas lukt t niet om strava op de hoogte te brengen van de gps route. We blijven ons best doen om onze lezers maximaal te informeren. Ook de vraag om wat over mooie dingen te schrijven komt naar voren. Moeilijk te beantwoorden ; mooi is erg subjectief. Wel valt op dat de foto van het standbeeld van 2 springende dames ( zie foto van gisteren) meer dan gemiddeld is bekeken. Zou dit de standaard voor mooi zijn?

Nu de dag van vandaag . Hotel Ibis serveerde een uitgebreid ontbijt buffet, waar maximaal van gebruik werd gemaakt. Bij ons vertrek worden we door Nederlandse fietsers uitgezwaaid. Ook door een 4tal Nederlandse heren, waarvan er eentje op een omafiets met een koffertje voorop zijn maasroute fietste.

Het begin gaat voorspoedig met kinderkoppen, grindpaden en andere vervelende wegbedekkingen. In Dinant begint tijdens onze koffiepauze t gezeik. Lichte druppels, die vrij snel zich tot een stortbui ontwikkelen. Onze regenkleding doorstaat alles glansrijk. Door het slechte weer besluiten we wat eerder te stoppen. Revin is de plaats waar we hotelaccomodatie zoeken. Dat viel niet mee. Te vroeg, gesloten of te hoog , maar met de lokale vvv krijgen we een chambre d’hote aangeboden. Een aardig en behulpzaam echtpaar doet er alles aan om het ons het naar de zin te maken. Veel leuker dan die grote hotels met een management dat op alleen op geld uit is.

Dan nog voor de cijfer liefhebbers : 97 km afgelegd. Waarvan de helft regen en een temperatuur van 13 graden. Morgen meer

Els

Och mannen, geniet van elke situatie ??

Theo

Betreffend het moeilijk of niet kunnen volgen van de route doe ik het volgende:
Met scrollen kan de kaart in- of uitgezoomd worden. Zoom-in totdat je in de maas het woord maas kunt lezen en volg het water naar het zuiden. Je komt dan vanzelf de besproken plaatsen tegen.
Verder Jan en Jos: geniet en maak er een mooie trip van

Henri et Giselle

Quel dommage que la demi-journée ait été pluvieuse, mais demain ce sera mieux et une bonne température à vélo.
Bonne nuit Ă  tous

Paul en Tonny

Dag Jan en Jos. Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Voor ons komen er weer bekende namen in voor van onze fietstocht naar de Maas. Veel succes en geniet van alles wat jullie zien en horen!! Groetjes uit d'Hoeven!!!!