Naar de oorsprong van de Maas

Van Pont a Mouzon naar Hennig

1 juni dag 10

Gisterenavond zijn we het plaatsje doorgewandeld. Biertje gedronken op een terras, dat op het drukste punt van Pont a Mouzon lag en waar een klein jochie in een elektrisch speelgoed autootje probeerde om net niet aan het grote mensen verkeer deel toenemen.

In een piepklein eetcafé een bescheiden hapje genomen en daarna een fotoshoot van de Moezel en de abdij genomen. Prachtige symmetrisch aangelegde tuinen, met daarin moderne kunstwerken Alles is hier even mooi en een aanrader voor een bezoek Kijk maar eens op www. abbaye-premontres.com.

Nog even over gisteren . Het hotel had een wc met een sanibroyeur. Een apparaat dat achter de wc is geplaatst en dat als een soort keukenmachine de aangeboden producten vermaalt. Bij gebruik maakt hij het geluid van een raket lancering. En zoals de reclame zegt: achter iedere deur een sanibroyeur

We bestuderen de route voor morgen nog even. Onze reisleider uit Duitsland denkt dat Schengen haalbaar is. We zitten dan weer in Duitsland het land van flinke ontbijten met vlees en eieren

We gaan vroeg onder de wol. Een dagje in de warmte fietsen hapt er wel in

Vandaag uitgebreid ontbeten in de refter van de abdij. Voor Jan was er vleeswaren en kaas en op Nederlands lijkend brood. Hij geniet ervan. Het vertrek gaf wat problemen. Het kabelslot van mij werkte niet. Vader abt erbij die erg technisch was. Stelt de code in en open het slot. Had ik ( en Jan ook ) op het verkeerde maat-streepje gekeken. Schaamrood op de kaken. Al met al wat later vertrokken. De moezelroute gaat vanzelf. Mooi uitgezet en de wind erg gunstig. Metz en Thionville gaan we moeiteloos voorbij. Leuk om die steden te zien die ik anders met de auto voorbij rijd. Tegen 4 uur passeren we Schengen en gaan opzoek naar een hotel. Vanwege Hemelvaart is het druk, maar in Hennig belanden we in het duurste hotel van het dorp. Hotel sur Traube met gastvrije mensen, die alles in de perfectie uitleggen. We zitten nu in Duitsland en ik geef het stokje nu over aan Jan . Hij mag nu het woord doen

Voor de cijferliefhebbers: we hebben er 114 km opzitten en zitten nu dik boven de 1000 km. Nu even wachten op het reisadvies uit Duitsland.

Morgen meer

Hans en Gisela

Goedenavond Heren,

Ik heb me het apezuur gezocht, Hennig kon ik niet vinden.
Het heet dus Nennig na lang zoeken op de kaart.
Fijne avond nog en ga nu tweede helft van de CL kijken !
Tot morgen vrienden !

groetjes van ons twee

Francien

Hallo de 2J's mooie verhalen Jos waarschijnlijk zitten jullie nu in DL de CLfinale te kijken
Met een pintje en misschien een pizzaatje erbij. Of Sauerkraut mit Bratwurst..fijne voortzetting..