Naar de oorsprong van de Maas

Van Kobern naar Leverkusen

Gisteren hebben we in ons hotel Haupt(mann) gegeten. Uiteraard ging er een flesje Riesling bij. De wijn kwam uit de kelder van de eigenaar,de heer Haupt. De Nederlandse beheerder van het hotel in een jongeman, die ons van alles uit de doeken doet. Hij zit er maar goed een jaar en wil met bitterballen en erwtensoep de lokale markt veroveren.  Na het hoofdgerecht hebben we het diner onderbroken met een korte wandeling door het dorp.  Weer een dorpje met vakwerkhuizen en alles in perfecte staat. Wel veel leegstand. De bakker heeft zijn winkel gesloten en de slager heeft zijn deur dicht getimmerd Onderweg nog aan de praat geraakt met een local, die sigaarrokend een plantje stond te snoeien. Hij was uiterst tevreden over het Nederlandse voetbal.  Na ons laatste restje Riesling zoeken we ons bed op. De weg naar de tweede verdieping was zwaar.

Het weer ziet er vandaag vriendelijk uit. De verwachtingen zijn wat minder. We starten met het dagelijks ritueel van fietstassen inpakken en onder het bed kijken of we niks zijn vergeten. Ik lees nog snel even de handleiding door voor “Hundenhalter”. De tekst gaat in de ik-vorm . Er staat bijvoorbeeld “ Dass ich nicht in die Betten darf “. In grote verwarring leg ik de tekst maar weg.

De route zoeken is een makkie. We hebben erboven op geslapen.

De laatste restjes van de Moezel worden afgelegd in een strak tempo en we zijn vlotjes bij het punt waar de moezel de Rijn instroomt. Een Chinees met een baard van 4 haren maakt een foto van ons en dan op weg naar de Rijn .  Wind pal in de rug vliegen we langs de rivier. De weg is lang niet zo mooi als de Moezelroute en dat geldt ook voor de uitzichten. Als we Keulen voorbij zijn zoeken we een hotel.  Helaas is de beurs van Keulen gestart.  Alles volgeboekt en uiteindelijk in een Ibishotel in Leberkussen beland.  Poepiduur, maar we hebben wat.  Nu de douche in

Voor de cijferliefhebbers. Vandaag 139 km gefietst in warm weer. Totaal hebben we 1446 gereden

Morgen  meer

Hans en Gisela

Ik heb het al gezien, Jan of Jos denkt alweer aan thuis en aan lekker kussen !!
Duurt nog ffff jongens, naar schatting een dag of drie ?
Eet smakelijk en een gezellige avond nog.

Gisela en Hans