Naar de oorsprong van de Maas

Van Zeltingen naar kobern-gondorf

3 juni dag 12

Het dorpje Zeltingen was verrassend. Ons gasthause leek het enige te zijn, maar overal bleken hotels en pensions te staan . Een welvarend wijndorpje zo te zien.

De eigenaar van ons gastehause is ook wijnproducent en na de maaltijd hebben we een flesje wijn gedronken in zijn tuin.

Er logeren hier 2 echtparen, mensen op leeftijd vinden wij. Wij oogsten veel bewondering met onze fietsprestatie. Meer dan 100 km per dag kan toch niet en waar zit de accu dan en slapen jullie dan iedere dag ergens anders ?

Het Duitse echtpaar uit de buurt van Aken gaat ieder jaar in Domburg op vakantie. Alle steden tussen Aken en Domburg worden benoemd en ook wordt vastgesteld dat er veel fietsen zijn in Holland.

Ons kamertje is niet groot maar heeft een goed bed en een verzorgde natte ruimte. Wat we hier betalen is bijna 3 keer minder dan het hotel gisteren, terwijl de drankje die we uit de ijskast kunnen nemen tegen kostprijs de deur uitgaan. Het begrotingstekort van gisteren is weer hersteld.

Een prima Duits ontbijt maakt Jan weer helemaal gelukkig. We worden zelfs uitgezwaaid De eerste kilometers zijn droog en daarna is de weg nat. Daar blijft het verder bij.. we passeren het ene Anton Pieck dorpje na het anderen. Het is nauwelijks echt druk onderweg. We doen onderweg een steekproef met de vraag hoeveel elektrische fietsen rijden er met personen boven de 65 jaar er op. We komen op 90 % , onszelf niet meegerekend , want dan was het percentage lager uitgevallen. Met veel wind in de rug rijden we richting Koblenz. Omdat ons baar geld op is, proberen we te pinnen in Cochem. Het lukt de oud medewerker Rabobank niet om bij de volksbank maar een cent uit de automaat te krijgen. Tegen 4 uur rijden we door Kobern Gondorf iets onder Klobenz. Staat een leuk hotel gedreven door Hollanders. We stoppen en gaan aan het bier .

Voor de cijferfetisistenwe hebben er 108 km opzitten en zeker 25 graden

Morgen meer

Anton

Langs de Moezel. Altijd leuk, altijd mooi.
Het bier en de wijn smaken er best en jullie benen doen de rest.
Tjeezus. Wat een afstanden ieder keer.
Morgen zien we vast en zeker een foto van de samenstroom aan de Deutsches Eck van Moezel en Rijn. Ik heb daar twee jaar geleden een euro verloren. Kijk eens even rond jongens. Misschien vinden jullie hem nog :)

Clemens Aalbers

Erg leuke en goed geschreven verhalen!

Frans en Anneke

Hoi J&J,
We hebben jullie steeds gezocht op weg naar ons Franse stulpje, maar helaas zijn we jullie uit het oog verloren. Ook hier tropische temperaturen. Voor het eerst denken we weer aan jullie, daar zittend temidden van de druiven. En nog steeds een goed gemiddelde , ondanks de jam en het stokbrood. Geniet nog maar van het stevige Duitse ontbijt en de “ lieve vrouwenmelk/“ of de “ zwarte kat “ Na de huwelijksreis zijn we nooit meer in die regio geweest. Anneke was misselijk van de bruidstaart en dacht dat ze al direct zwanger was. Nog fijne dagen en houd het hoofd koel, de kruizen droog en voeten warm. Lieve groet, Frans en Anneke