Naar de oorsprong van de Maas

Van Nennig naar Zeltingen

2 juni Dag 11

Ze zijn ons kwijt, tenminste onze vaste reageerder in zuid Duitsland kan de plaats waar wij zitten niet vinden. Het dorpje nennig bestaat niet,verklaarbaar voor ons omdat het verschil tussen de letter N en de letter H voor vermoeide fietsers in het oude Duitse schrift lastig is te onderscheiden. We zitten dus in Hennig . Door het Duitse schrift zitten we nu in hotel Zur Traube en niet in Sur Traube zoals ik gisteren melde. Overigens blijft het hotel hetzelfde en de prijs helaas ook.

Gisteravond hebben onze activiteiten beperkt tot eten en een glaasje ( glas) wijn . Een Wienerschnitzel met frites en een crème brulee ( dit laatste om het afscheid van Frankrijk wat te verzachten).Eigenlijk was de keuken dicht, maar omdat hij toch open was zei de manager konden we met de pot mee-eten. Overigens bleek de keuken open omdat er een familie bijeenkomst was. We konden hiervan getuigen zijn. De man die een korte toespraak wilde houden was na een half uur klaar. Lag niet alleen aan deze ceremoniemeester maar ook aan de toehoorders , die zich met zijn toespraak bemoeiden. Ook in dit dorp heerst democratie en verstoort inspraak de snelheid. Heel herkenbaar

Dan nog wat over de WiFi: die doet het niet. Om dit op te lossen heeft de directie een “ Hinweise zur Nutzung unseres Internetzuganges” geschreven van 2 bladzijden. Het valt op in deze hinweise dat het internet van Uns is. We weten nu wie de eigenaar is. We doen het maar zonder hun internet.

Na een voortreffelijk ontbijt zonder jam vertrekken we volgetankt met water . Het wordt een tropische dag . We gaan in hoog tempo langs de moezel . Water links en druiven rechts en regelmatig onderbroken door leuke dorpjes. Vanwege de warmte besluiten we Trier niet in te gaan. Gelukkig maar, want anders hadden we de processie misgelopen Een paar honderd mensen die op ons fietspad liepen en baden. Misschien voor ons. Na de nodige waterstops zijn we in Zeltingen aangekomen en in een gastehaus beland., Heel gastvrij en met voldoende bier

Voor de cijferaars: vandaag 111 km gefietst met tropische temperaturen

Morgen meerval

Hans en Gisela

Chapeau voor vandaag bij die hitte !!! Ik had het jullie niet nagedaan, vanavond fff een stukje fietsen naar het volgende dorp om een wat op de post te doen. 3 km heen en weer, puffffff
Eetze daar aan de Moezel !

groetjes van ons uit Lehendorf waar het vandaag eveneens rond de dertig was.

Paul

Ik weet wat het is om lange afstanden te fietsen, dus ik leef met jullie mee.

Paul.

Ries Rommens

Wij hebben gisteren in de hitte 40 km gefietst met tussenstops. Was al pittig, des te groter mijn bewondering voor jullie prestatie. Toppers ?