Naar de oorsprong van de Maas

Van Mouzon naar Saint Mihiel

27 mei. Dag 5

Dat was gisteren een grote verrassing. Een logeeradres in een landhuis.. Zo imposant dat we nog wat extra foto’s hebben gemaakt. Dat we hier terecht zijn gekomen had ook te maken met het feit dat zo beetje alles was gesloten vanwege Moederdag en de verkiezingen. Een diner buiten de deur zat er niet in maar de eigenaar van het landhuis bood de oplossing. Hij zou pizza’s bestellen die we hier konden opeten. De tafel werd keurig gedekt en samen met 2 Santiago-gangers hebben gezellig gegeten. Onze wijn en hun Spa werd gebroederlijk verdeeld. Het toetje werd ons aangeboden door de eigenaar. In ruil voor dit alles hebben we de tafel afgeruimd.

Het weer is deze ochtend wat triest om te zien, grauw maar droog.

En dan nog een mededeling over de datering van de verslagen. Daar is wat mee misgegaan. De webmaster is daarop aangesproken samen met iemand anders uit de correctiegroep. Ze hebben beterschap beloofd. Ook is het de correctiegroep opgevallen dat de kijkcijfers van de foto’s een wat vreemd beeld te zien geven Landschappen etc worden mondjesmaat bekeken, maar de foto’s van ontblote dames scoren een zeer hoog kijkcijfer. Liefst 2 keer zo hoog . Om onze lezers nog beter van dienst te zijn, gaan we hiermee rekening houden.

En dan de dag van vandaag. Prima ontbijt maar Jan moet het weer zonder vleeswaren doen. Ook de Santiago-gangers hebben er moeite mee, vooral omdat er eentje diabetes heeft. Hij begint zijn ontbijt met pillen en moppert over al die zoetigheid . We gaan weg terwijl die twee hun accus’s aan het installeren zijn. Al vrij snel moet er iets van regenkleding aan. Het regent niet echt, maar er is een soort laaghangende bewolking. Veel stijgen en dalen met zelfs een 12% helling erbij en dat allemaal in de nattigheid. In de buurt van Verdun breekt de zon door en ook een boutje van de stuurtas van Jan.

Even aan de koffie maar taart of iets dergelijks wordt niet meer geserveerd D e Stroopwafels van Theo brachten uitkomst . We rijden door naar Saint Mihiel waar ik samen met Els overnacht heb. Tevoren wel even gereserveerd. Gelukkig maar want hier zit een grote groep wielrenners, die ons toejuichende toe we ze voorbij reden. En dan voor de cijferliefhebbers: vandaag 124 km in wisselende omstandigheden gereden Morgen meer.

Hans Walters

Goedenavond Jos en Jan, leuke verhalen elke avond en we zien dat jullie het naar je zin hebben.
Ga zo verder en het weer valt reuze mee vinden wij.

groetjes van Hans en Gisela aka Henri et Giselle.

Bonsoir Jos et Jean, de belles histoires tous les soirs et nous voyons que vous vous amusez.
Continuez comme ça et le temps n'est pas trop mauvais, nous pensons.

salutations de Hans et Gisela alias Henri et Giselle.

Clemens

Het is zo te horen goed weer om te fietsen en mooie plaatsen om te overnachten. Overdrijf niet met de afstanden! Succes.

Paul

Als ik zo zie hoe je je bed opruimt is wel duidelijk dag Els er niet bij is. Veel plezier en een mooie tocht.

Yvonne Diephuis

Nou broertje, ik vind het toch iedere dag weer een mooie prestatie van jullie. Leuk om al jullie verhalen te lezen. Goede reis verder.