Naar de oorsprong van de Maas

Naar Namen

Dag 2 24 mei

Het voordeel van hotel Admiraal is dat je de omgeving niet hoeft te verkennen. De hele omgeving komt hier gewoon voorbij en met name in de vorm van langs razend verkeer. Maar met de ramen dicht in onze familiekamer is het redelijk stil, maar weer behoorlijk warm. Het hotel zelf is ‘s nachts onbemand, maar dat valt niet op want het zit vol met werkende lui, die alle talen spreken. Gisteren hebben we met de pot meegegeten, het dagmenu (vanaf nu het plat du jour) was prima. Onze avond duurde niet lang. Jan is in slaap gevallen met een tv serie van Allo allo. Ik vermoed dat hij deze serie gebruikt om zijn Frans wat bij te werken. Overigens heeft Jan voor het eerst zijn AOW ontvangen. Nauwelijks voldoende om zijn biertjes te betalen.

Vandaag begint de echte route. We starten in Maastricht en laten ons op het Vrijthof uitzwaaien,maar André rieux was er niet. Tja de route vandaag. Vooral veel omleidingen , waarbij de gps, het boekje en de bordjes het niet met elkaar eens waren . Vooral het deel door Luik was erg vervelend. De plaats Huy hebben we tweemaal gezien. Omdat we de oevers van de Maas hebben gevolgd waren bakkers, restaurants koffietenten niet te vinden. Geen aanradertje deze route Wel hebben we tientallen steen en cement fabrieken gezien en troosteloze wijken vooral buiten Luik. Omdat in Huy geen hotel was te bekennen zijn we naar Namen doorgereden en daar in een Ibis hotel neer gestreken en samen met een groep Nederlanders onze bier rantsoen genuttigd

Voor de cijfer liefhebber : 113 km gereden in mooi weer met wind tegen . Morgen meer

Henri et Giselle

Allo, Allo Jean et Jos,
Ne vous endormez pas pendant les heures les plus agréables et reposez-vous bien après le dîner !
A demain, messieurs !